♥ Det är roligt att få paket i brevlådan;

Satt i min säng och smsa när jag hörde en duns i brevlådan. Även katterna reagerade och jag nästan sprang för att kolla vad det var. Då visade det sig vara ett pyttelitet paket. Hahaha hur kan ett sånt litet paket låta så mycket? :P
I alla fall så var det till mig och jag öppnade paketet och såg att det var en bok som jag beställt för typ hundra år sedan från Pocketklubben. "14 år till salu" heter boken och är skriven av Caroline Engvall.


-Det är tydligen en sann historia och handlar om en 14-årig tjej som lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad med hennes föräldrar och syskon. I skolan går det bra för henne och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet. Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. Istället tar hon på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre. När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Hon dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse.......

Mer än så skriver jag inte, då får ni antagligen slå upp fortsättningen på nätet eller läsa boken själva.


Kommentarer
Postat av: emelie -

Fin blogg! :)

2010-02-09 @ 12:50:40
URL: http://mewlii.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Haha du har tröttnat på snön fastän att det inte snöar så mkt i Sthlm längre. Men tänk på mig, jag är JÄVLIGT less då det snöar här varje dag :P



Haha kanske inte samma nivå som mig MEN kanske HÖGRE nivå än mig haha :)

2010-02-09 @ 15:31:37
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0