♥ Tisdags tankar;



Har du någonsin undrat varför du sitter här just nu? Varför du ska arbeta genom livet? Är man född till att gå i skolan och att arbeta livet ut? Låter inte så himla trevligt och jobba ihjäl sig tills man dör. Man ska väl ha lite nöjen här i livet också. Annars finns det ju inte någon anledning till varför du lever om du bara ska födas, gå i skolan och sedan arbeta livet ut. Det låter ju inte logiskt inte enligt mig. Vem vet jag kanske redan har gått igenom mitt halva liv redan nu genom att gå i skolan. Man vet aldrig när man ska dö. Man går säkert i skolan i nästan 15-20 år innan man börjar arbeta på heltid, hela livet ut. Det låter inte kul. Visst man arbetar för att till exempel köpa de saker man vill ha och oftast är det en hel del kanske svindyra saker man vill ha som man inte har råd med. Ja då måste man ju arbeta för att få pengar. Det jag vill få ut av det här inlägget är att jag tycker man ska få leva livet, ha kul och inte bara sitta i bänken eller på jobbet och inte få något ut av det, visst man får ju pengar med det är inte så att man blir lycklig av dem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0