♥ Måndag;

Tjoba!


Ganska så kort dag. Dagens lektion började med att Fannys pojkvän Adde kom och pratade inför hela klassen om våld och dylikt samt hans upplevelser. Vi har nyligen sett filmen "hata göteborg" som handlar om våld och ungdomar i samhället. En väldigt lärorik film måste jag säga och när Adde pratade inför klassen var också väldigt lärorikt att få höra att det faktiskt kan se ut så i någons liv.

En kompis fick även en panikattack och vi försökte prata lungt med henne och så, men det ordnade sig till slut. Hon var jätteduktig som fokuserade och fick kontroll över situationen.
Sen gick jag på kör, det är inte många veckor kvar nu innan vi står där, vitklädda med ljus i hår. Ska bli spännande!
På arbetssätt och lärande kollade vi på serien "klass 9A" ganska så soft att bara sitta och lyssna på lektionen och inte göra nånting..


Nu sitter jag här efter att ha kommit hem.. Ska väl göra läxan snart i Word och få det hela överstökat.

Hej så länge! ♥


Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Socionom är ett bra val faktiskt. Hoppas det går hela vägen då eller det kommer ju göra, du är duktig ;)



Ja precis, jag hatar också såna där folk. Jag brukar oftast inte låta mina kompisar bli så fulla att de inte vet vad de gör för jag orkar inte ta hand om de haha. Jag har som sagt aldrig dryckit alkohol :P.

Härligt och höra att du inte dricker varje helg, du har kontroll över dig själv ;)



Ja, men det är otroligt mycket saker jag vill ha. Kan säga att jag vill byta ut ALLT jag har mot nya. Men det kommer ta ett tag, måste spara pengar :D.



Mm, turkos och lila är ju fina också. Verkar som att du har bra färgsmak :D



Vad ska du göra ikväll då? Förutom läxan :)

2009-11-16 @ 17:07:05
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Btw, bra att ni fick kompisen lugna ner sig. Att få panikattack är ju jättehemskt. Men varför fick hon det?

2009-11-16 @ 17:08:14
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0