♥ Film;

Tänkte bara skriva lite om viken film Jazz och jag såg på igår. Vi såg på "Mitt liv som popstjärna" med Hilary Duff som huvudrollen. Den var lika bra som jag kommer ihåg den. Har sett den ett antal gånger redan så det är ju inte lika spännande som när man ser en film för första gången som man inte sett tidigare..Den har genren komedi.


Nu idag hade vi lite film mys och åt våfflor med grädde & sylt. Första gången i år faktiskt.
Vi såg på "Fool's Gold" med Matthew McConaughey och Kate Hudson som huvudrollerna. Den är en av mina favorit filmer, den har genren äventyr för er som gillar sånt som "Pirates of the caribbean". Jag rekomenderar verkligen den här filmen. Den innehåller spänning och kärlek.








Handling Mitt liv som popstjärna:
Filmen är baserad på tv-serien Lizzie Mcguire.

Lizzie Mcguire, hennes kompis Gordo och resten av klassen åker på skolresa till Rom, där de blir guidade av en lärare. Lizzie får höra talas om en popstjärna som heter Isabella, som ser precis ut som Lizzie. Sen träffar hon Isabellas partner, Paolo, som tror att Lizzie är Isabella. Hon låtsas som om hon är sjuk inför klassen, och så hänger hon med Paolo ut på äventyr. En dag sitter de och äter och Paolo frågar om Lizzie vill vara med och sjunga på en stor konsert, men hon vet inte riktigt vad hon ska svara. Men Lizzie tror att Isabellas partner är snäll fast han vill bara skämma ut Lizzie...





Handling Fool's Gold:
Ett gift par (Matthew McConaughey och Kate Hudson) som tillsammans har letat efter bortglömda och förlorade skatter i åtta år utan resultat börjar nu tappa stinget, lusten och varandra. När en ny ledtråd uppenbarar sig återupplivas parets äventyrslust och kanske även deras känsla för romantik.



Bilder från google.se och handling från wikipedia.org



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0