♥ Movie time;

I brist på att ha saker att göra satte jag mig ner för att kolla på "The Holiday". När jag ville se den för ett bra tag sen strulade DVD:n så jag fick inte titta på den. Så jag fick ge det ett nytt försök och den funkade äntligen. Om jag ändå vetat det lite tidigare. I alla fall så är den är jättebra film enligt mig, men väldigt lång. Speltiden är på 2 tim och 8 minuter. Men det är värt den tiden för att se den. En film bland många som står högt på min topplista av favorit filmer.





Handling:
Filmen handlar om Amanda (Cameron Diaz) och Iris (Kate Winslet), två kvinnor på olika sidor av jordklotet som båda har problem med kärleken. Amanda har precis dumpat sin otrogna pojkvän, och Iris har just fått sitt hjärta krossat av sin kollega. Genom internet tar de kontakt med varandra och väljer att byta hus under julhelgen. Amanda lämnar sin flashiga villa i Los Angeles för Iris söta lilla stuga utanför London. De båda möts av en varsinnig kulturkrock men när deras kärlekslösa och problemfria semester ska börja knackar kärleken på dörren, och diverse komplikationer tar olika sorters vändningar.


Bild från Google.se
Handligs texten från Wikipedia.org

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0