♥ Årstid;

Snart är det augusti, imorgon vill säga. Är det bara jag som tycker att det varit det snabbaste sommarlov nånsin lr är det fler som vill att sommaren aldrig ska ta slut. Åren går så fort nu. Jag minns att jag satt hemma med mamma på nyårsafton och vi åt plankstek och vips så blundar man så är det sommar. Snart är det höst och det blir mörkare och mörkare varje dag som går. En stor del av mig längtar faktiskt tills skolan börjar igen och jag börjar om gymnasiet från grunden på en ny skola.
Ska bli spännande och se vad det är för linje, om det är som jag förväntat mig. Sen ser jag framemot vintern som kommer, att bara gå ut en tidig morgon, lukta och andas i den såkallade friska vinter doften och den kalla känslan och rosiga kinder.

Jag tycker väldigt mycket om vintern men inte när det blir typ Jan-feb då vackra vita snön blir till en brun slaskig sörja och sedan blir till is så man känner sig som en gammal tant på 75-80 år som tappat sitt fotfäste på marken man går på.

Vilken är din favorit årstid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0